budak-budak j7

My beloved J7 class

Heh. Arini nak cakap sal budak-budak kelas aku yg aku syg gilerr… n setiap sorang dari dowang nih, mesti je ade bende yg aku admire.

First, aku nak cakap sal orang yg duduk sebelah aku lam kelas. Walaupon, kitowang selalunya merempat je. Huhuk. >.<”

Hah, sape orang tu? Tak lain tak bukan, mestilah shidah ! bende yg aku admire gegile kat die kan, die nye fokus lau wat keje. Aisey, tak leh lawan oo. Like in my previous entry, there was a story I told about her, a bit. A few descriptions lah katekan. Bab wat tasks or assignments yg lecturer bgi, memang aku admire ar die. Kejap je da siap. So, lau lam kelas tu, yg selalu siap kerja, mmg die lah. Walopon, org len pon siapkan keje gk, tp die yg plg org kompem kalau bab dah siapkan keje. Ahaks.

Next, nak ckp sal rummet shidah ni lak, hanim. Hmm, part yg aku admire gile hanim ni adalah, die ni sowang yg lemah lembut giler arh. Kalau nak diratekan kelemah lembutan die ni, aku bgi 8/10. Hah, banyak la tue. Hanim, jgn nak lebeh2 lak. Kalau wat keje, lemah gemalai. Macam puteri dr kayangan dah aku tengok. Macam la. Sebab aku pon tak penah jumpak puteri kayangan, so cirri-ciri yg aku selalu dgr, camtu lah. Tak penah gi aku dengar cita sal puteri kayangan ni pakai baju lambang tengkorak n nek moto angkat satu tayar. Haha. Aku rasa, korang pon tak penah gak dengar puteri kayangan mana2 versi camni. Toi tak?

Eh, terpanjang lak citer sal hanim. Jeles lak shidah t.

Oke, next aku nak ckp sal afiqah. Minah ni, leh kata one of manusia yg paling rapat arh dengan aku. Part yg aku admire kt die ni kan, die ni jarang gile marah. Oke, tu tipu. Die ni marah2 gak, tapi tak der la marah depan orang yg die tak suke tu. Hah, part tu ar aku admire die. N, kalau bab kawan ni, die memang tak berkire ar. Suke tolong org, n macam2 lgi. Heh, padahal aku admire die stu part je.

Next, is shiron. Hah, manusia ni. Memang pelik. Yg paling pelik la aku jumpe kt mktb ni. Hehe. Shiron, jgn marah. Tp, yg aku admire sal die kan, die ni suke tolong org. even die sniri ade masalah, memang die akan tolong. Sebab tu lah orang suke carik die kalau orang de masalah. Hehe. Aku pon tergolong gak drpd org2 yg selalu mntak tolong tu. Nak mintak tolong kat sape gi lau bukan kat member sniri. Betoi tak shiron? Hah, die ni pon salah sowang manusia yg rapat ngn aku kat maktab ni.

hadoih, macam karangan lak. Tunggu la ampa. Budak kelas aku ada 20. Entry ni panjang skit. Lenguh tgn nak skrol. Hahak.

Next is, kak zue ! aku panggei die kak sebab die ni tua stahun. Hehe. Dilahirkan pada 5 august 1990. So, aku yg sememangnya awet muda nih kena la panggei dia kak secara tak langsung. Bru la ada rasa hormat kepada yg lebih tua, ops, marah k.zue, yg lebih matang. Oke tak k.zue? hihik. Apa yg buat aku admire kat die ni, die ni sowang yg sgt kemas. Dari segi pemakaian, bilik, keje2, memang kemas. Tip top arh! Ngeee.. J suke lak k.zue nih!

Pastu, k.nurul. nama penuh, nurul syazwani. Disebabkan die sebaya ngn k.zue, so, kire kak lah jugak. Part yg aku admire kt k.nurul ni, die nie pandai ooo… dapat highest mark utk mock exam ritu. N, die ni memang sporting + baik abes arh. K.nurul ni memang kurus. N plg amazing skali, aku yg tembam ni muat kot baju kurung dia. Haha. Akai, baju kurung memang la longgaq!

Ampa memang tak leh tengok aku sonok skit ka? Huhu.

Next person is, mira. Heh. Part yg aku admire kt die kan, die buleh bukak cite n wat keje lam stu mase. Bgi aku, amazing ar part nie. Kalau kat laptop die, die mcm bahagi kepada dua skrin tu, stu bukak cite, stu agi, menaip keja. Mcm mana otak die leh terbahagi kepada dua camtu aku pon tak tau. Aku tak berani nak try, takot esk pagi aku bangun, mata aku juling dua2 belah. Haha.

Next is, rose ! memang bunga ar aku cakap. Bagi aku, rose ni memang tergolong lam manusia2 yg comel. Walaupon sering diperkotak katikkan atas ketinggian beliau, beliau tetap tabah dan tersenyum sambei wat muka comey. Betoi tak rose? Betuah toi laki dia nt. Haha. Rose, blanje aku ar pasni. Kalau rose marah, aku takot. J

Then, aten ! mek klate sore ni meme. Part yg aku admire bila dia wat gila-gila dia kat public. Haha. Aten, cane la mg leh wat gitu. Pelik aku, dari dulu smpai skarang. Aten jugak adalah manusia yg comel n plg pandai bergaya lam kelas. Pling aku suka tengok, bila dia pakai shawl pink polka dot itam. Memang comey !

Merah! Nama nampak cam cengey ja. Tapi tak dak la cengey sangat. Cuma certain part ja. Kalau pakwe dia kata dia comey, aku kata dia cun! Pergh, minah kedah ni cun beb. Tengok gambaq baru tau r comey ka tak. Ehemmm…. N, dia ni jenis tak kisah bergaul + baik. Aku suka lepak bilik dia n tengok movie sama2.

Btw, rose merah aten adalah the famous three clowns in d class..

Next is ima. Dia ni kalau tak balek kuale, memang tak soh. Hah, umah dia kat kuala kangsar. Leh kata dekat la gak ngn ipoh. N yg aku admire dia ni, dia ni memang RAJEN. Sangatlah rajen. Dia sangat rajen membaca. Kat bilik dia memang banyak bahan bacaan. Tp tak cukup nak bukak library la. Aku bab2 membaca ni memang penyegan melainkan novel. Heeeee… almaklumlah. Tak kan expect aku baca buku biology tebai2. Apa kejadah? Aku budak bahasa. Ceitt..

Theebanaa Dewi. Memang mcm dewi. Part yg aku admire sal dia ni, dia ni memang fluent ar kalau speaking. Mcm minyak pelincir oo… haha. Satu hari nt, aku pasti leh speaking fluently cam dia! XD tapi, theeb bakal berpindah kelas. Sob sob..

Sapa lagi aku tak sebut? Hah, jejaka bertiga kelas aku. *budak laki kelas aku ada tiga orang ja. Kesian~*

First, nak cita sal fizi. Apa ea yg aku admire sal dia? Hah… dia ni cam ada semangat skit. Lau bab2 kerjasama ni, dia agak senang. Aku tak kata mudah, tapi agak. Eh, ya ka? Ya kot. Dia ni dikira ‘abg’ ar. Tu dia syok sniri saja. Sebab dia plg tua. N dia k.u untuk sem ni. Agak rajen kalau DISURUH. Haccummm!!! Hah, dia ni kaki bersin. Part ni, memang aku TAK ADMIRE langsung. Btw, dia ni player futsal representing PERAK.

Udin. Kesian udin, selalu mendapat tempat ketiga kalau diratekan budak2 laki lam kelas. Kesian kan? Udin ni memang bagus bab2 video. Lau lam laptop dia ni, ada ja mcm2 video. aku memang tak pecaya ar bab video yg dia nak tunjuk. Hari tu bkn men agi dia tunjuk video kat budak2 kelas. Yg tengoknya budak pompuan lah. Gelak bukan men, pastu, dah nak abeh video, tak tau la menatang apa yg kuaq, suma pakat lari. Hahaha…

Haziq, hmm.. mamat player rugby ni aku leh puji dia dr segi kepimpinan ar. Dia ni pengerusi bgi ELS. English language society. Hah. Hebat kan? Agak la. N, dr segi gerak kerja, kira bagus la. Aku tau sebab aku sniri nampak dia berpeluh2 buat keja.

Next aku nak cakap is.. *fuh fuh. Jari lenguh gila* lin. Hah, dak ni jpp kelas aku. Aku admire dia part tinggi. Hehehe.. sebab dia tinggi ooo.. tinggi n kurus. Player netball utk maktab. Hebat tak? English dia pon bagus n menurut miss leong, pronunciation dia clear. So, kira hebat ar. Compare ngn diri yg tak seberapa nih. Huhu. >.<”

Lin ni rapat ngn kyron. Kyron ni, ermm.. nak cakap apa ea? Hah, part yg aku admire dia, dia ni bek gila kot. Kalau dia tak leh tolong orang tu, dia akn pk cara len utk tolong org tue. Aku skali tu terpegun bila dia gtau aku, dia terpk, lau dia ada kat tempat org tu, mesti dia expect org tu tolong dia. Huhuhu.. bagus betoi la..

Save the last for the best. Naima! Dia ni orang Terengganu. Part yg aku admire sal dia adalah banyak oke. Dia ni sangat baik. Sora pon lembut ja. Mmg sedap tlinga mendengar. N kalau aku rasa nak mengamok, almaklumlah, mood ni bukan leh predict, aku akan duduk dan bercakap ngn dia, sampai aku tak rasa nak mengamok. Dia ni memang susah nak tengok marah orang, sebab dia baik n penyabar. Heeee…. Penah skali, waktu aku guna external disk dia, boleh agi, waktu mira cucuk benda tu kat laptop dia, tak leh detect, so tak tau salah sapa, mebi salah aku. N aku n mira pon mintak map bagai nak rak kat dia, n dia pon berkata, “ala, takpe, bended ah nak jadik” tengok, baik kan?

Budak kelas aku memang baik2 belaka. Termasoklah aku. (-.-‘)

barisan belakang sekali : shidah, lin, theeb, mira, siva, merah, aten, hanim, kyron, k.nurul

barisan tengah: naima, shiron, haziq, fizi, udin, me

barisan depan yg x nampak cam barisan: eqa, k.zue, n rose.

Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(