9 feb 2019

Alkisah hari ni, kami ada kenduri di kuala kangsar. So keluar rumah awal, breakfast pun di luar semua. And selamat tiba di destinasi lah. It was my husband’s ex yang kahwin sebenarnya. Tapi that was long long time ago. So macam lantak lah kan. Pergi sebab my in laws pun pergi. Jiran opah suami. 

Bila dah tiba di destinasi, we all went lah dengan mak yang semua. Aku ambil nasi. Tapi nasi tu tak kena dengan selera aku sebab nasi tu ada jintan seketul². Like urgh. So aku tak habiskan nasi. 

Habis kenduri kitorang lepak je dekat rumah opah suami. Lepak lama sangat. Mula nya plan nak ikut ke rumah opah cu. so kitorang tunggu la. Tunggu punya tunggu. Sampai aku pun naik kebas bontot sebab tak ada benda nak dibuat (line telefon pon takde oi; no service). I kept on pushing my husband. Bila nak gerak. Jom la. Tapi dia dok cakap sikit lagi. Aku pn hmmm jelah. Sabar lagi. 

Then i asked opah lah. Opah nak pergi ke tak rumah opah cu? Then she said, tak pergi dah la sebab opah cu dah datang rumah. Habis nak tunggu apa lagi kan? Pastu suami cakap nak tunggu gi ipoh sekali dengan ibu and his sisters. So i waited again sebab diorang tengah solat. 

Tunggu punya tunggu lagi, then he brought the car and parked beside opah’s house. He asked me to be with adam dalam keta since rumah opah panas. Berbahang gitu. Dia tolak mentah² bila aku suruh mandikan adam. Akj geram jugak kat situ. 😂 Aku pun masuk keta. Dengan adam duk henyak² perut and duduk tak diam, betambahlah aku punya sakit hati dan geram tu. Last sekali adam dah kena marah sangat baru dia merengek nak nenen. So i gave him and we both fell asleep. 

I woke up tengok minyak kete dah kelip² tapi husband buat taktau lagi so biarlah kan. Since aku dah berangin (marah).

Lepas tu he came and kejut cakap jom balik. Lega la jugak. So bila dah salam semua orang. Masuk kereta and ni lah benda bersejarah la jugak kot. Tak lepas. Langgar akar pokok kelapa sampai berbunyi. Aku risau kemik je. Bila bukak pintu tengok dah tercabut skirting kete. Berasap lah aku kat situ. Tunggu lagi sementara husband duk proses benda tu. 

Lepas marah aku dah masuk stage takde rasa apa. Aku cuba untuk rationalize everything. Kalau ikut emosi memang aku marah. Tapi aku diam kan dulu. Yang paling kelakar his reaction because he knew he was at fault and i was angry. Aku tak cakap pape pun. Diam je sambil layankan adam. It’s hard to hear sorry from him that way.

So ended up pergi cari kedai aksesori sebab klip je yg tercabut. Aku senyum dalam hati je bila tengok dia keluarkan duit nak bayar tu. 

Klip je. Rm30. Sebab takde yg klon. Klip tu original perodua. Since dia punya salah, dia bayar jelah. Walaupun bila masuk kete tu dia macam nyesal sikit. 😌😌😌😉 

Hah. Part paling kelakar when he tried to enlighten the mood. Dia tanya, kenyang ke makan kenduri tadi? Of course la aku jawab tak. Then dia cakap, sebab tu kan awak bad mood sebab lapar? 

Actually selain lapar, i was feeling uncomfortable jugak sebenarnya. Yelah. Panas. Aku ni berkain. Kang kalau aku baring terselak ramai pulak sepupu dia. My butt hurts so much sbb duduk lama². Even my mother in law suruh baring. Tapi dah takde bantal kan. Aku lunjur kaki jelah. 

Now husband terpaksa tunaikan permintaan aku nak makan black canyon. 😂 

Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(