eh eh.. ?

tiba-tiba rasa cam nk tulis dlm bahasa melayu lak. hehe.

petang ni, mengantuk sangat-sangat. semalam tido lewat sebab study last minit, padan jugak dengan muka. walaupun mengantuk tahab gaban masa nak jawab exam tapi naseb baik boleh jawab. 

esok paper linguistics, tengah dok baca buku fromkin tu, bwu masuk chapter 2, da mengantuk giler mata nih. heran toi. buat pulak, duduk depan tingkap rumah ni, angin sepoi-sepoi bahasa plak, menambahkan lagi keberatan mata ni lantas membuatkan aku, nak tidoq. oh yeah.

kat ruang tamu rumah skang ni, hanya ada aku dengan k.nurul. mula-mula, dua-dua orang ni punya khusyuk mengadap buku. bila aku buat ja keputusan nak tidoq, aku pusing kat k.nurul, dia dah sengguk-sengguk depan buku. isk3.. ni menunjukkan betapa rajennya kami berdua stadi sampai berat mata masing-masing. haha. tipu tipu.. =P

then, k.nurul pun membuat keputusan untuk, tidoq ja.. n, aku tidoq tak smpai setengah jam pon sebab terbangun ada orang mesej dan tak lain tak bukan, mesti la pakwe i, u nih.. haha.. 

okay, aku tipu, shiron mesej. adakah dia tengah bermimpi tym mesej aku sebab tetiba dia ajak aku pi kL. 

oh shiron, alangkah bagusnya lau i dapat ekot u kan.. tapi i ada komitmen lain yang lebih penting seperti, balik ke pulau pinang.. 

sebabnya, my dad nak pergi besut, tganu pada Jumaat malam,27 aribulan. means, petang Jumaat tu jugak, i kena sampai kt pulau pinang. hehe.. oh, mesti anda tak tau apa kaetannya kan ? 

mestila aku kena sampai pada jumaat petang, sebabnya, aku balik ngn ayah aku. lau aku ikut shiron pi kL, ari sabtu dia patah balik pulak sini, bila pulak la aku nak balik pulau pinang ?? no way la aku nak balek naek bas.. 

ha cakap pi la pa pon, aku mengada ka, anak manja ka.. haha 

aku terima, 

asalkan, aku tak kena balik nek bas dengan beg besaq2.. 

hehehe

btw, aku tengah pujuk gedik-gedik kat ayah aku nak ekot pi terengganu. gedik tak aku gedik tak ?? aku masih belum dapat maklum balas dari beliau. lau ayah aku sanggup drive satu family ni pi terengganu, memang la dia saaayaaaanngg gila anak pompuan dia ni kan. well, aku memang manja ngan ayah aku. besaq2 ni pon dok pi letak kepala ataih peha dia lagi. kui3... 

haish, setiap kali aku tipon mak kat rumah, mesti adik aku hat kecik tu menyibuk nak cakap gak. n dia selalu buat aku cam nak nanges sangat-sangat sebab dia akan bagi arahan kat aku, "kak balikk la rumahhh !" dalam nada menjerit. "nanti ayah pi amek kakak kat ipoh naa" huhu. yer sayang, ti akak balik yer. lagi 4 ari je nih. 

iye, tulah adik aku hat paling kecik, dok buat aku geram ja kat umah sepanjang masa. muhammad afiq hafizi. aku yang bagi nama.. haha.. dia ja hat aku sempat bela pon. sebab dia lahir waktu aku form 4. n aku sangat lah eksaited bila dapat dia tyme tu. aku la peneman ayah aku masa mak aku dalam labor room. dekat 6 jam aku ngan ayah aku tercangak kat luaq tu. dah la penuh dengan nyamuk. tak tidoq sebab tak boleh. n seb bek la aku ni jenis boleh sembang ngn ayah aku. sembang la kami anak beranak sampai la orang baru ni lahir. oh, pengalaman manis tengok waktu dia kena iqamat. i can't get rid of his(the baby) expression the first day he was borne. he was looking at my dad weirdly when he held him. tym tu rasa nak cium-cium dah, tapi kontrol sebab tak berani sebab baby sangat lembutt.. toing3...

aku rasa cam nak main dengan baby la. sapa nak bagi baby dia kat aku so that aku leh main n jaga for maybe satu minggu ? hehehe... 

Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(