wedding

wedding!! oh yeah. today's topic is wedding. every girl dreams of a beautiful wedding with a beautiful wedding dress ya know. dengan kerawang-kerawang dan kain kompem labuh sampaikan nak sapu semua habuk-habuk serta sampah sarap yang berada di lantai. baju mesti lah nak vera wang punya lah kan. tak men la local-local fashion designer nih. hamboihh!!! memang banyak duit laki saya kan nak belikan saya vera wang seketul. 

yerp2, memang saya tak boleh lari dengan benda-benda camni bila usia dah mencecah 20-an. -.-' 


vera wang tuh! gorgeous! i am talking about the dress not the girl.the girl is kate hudson. 

tapi sebelum tu. i need to do a self-reflection on my own. 
am i ready to be a wife to my husband?
mentally memang la cam dah redi giler. kalau boleh besok pun dah nak pergi ketuk pintu rumah tok kadi. 

so, i am the urged of asking these questions to myself:
1) am i good cook? okay, i might not be good at cooking but at least, can i cook for my husband and my children? (paling penting mestilah lulus dengan cemerlangnya cooking test oleh mak mertua)
2) dah pandai sangat ke mengemas rumah?
3) dah pandai uruskan dapur ke?

melihat kepada keadaan diriku ini yang serba serbi tak lengkap. saya lupakan sekejap angan-angan nak kahwin pada besok hari. tapi esok lusa datang balik angan-angan ni. T.T

well, tu lah. keraplah bertanya kepada diri sendiri kepada manusia-manusia yang bakal bergelar bini atau isteri atau wife atau ayang atau apa-apa sahajalah gelarannya. self check. make improvements. practice makes perfect. mistakes are allowed because it will make you even more experienced. nanti tak dah la memasak dengan api yang besar sepanjang masa yer. :') happy wedding readers. 
adakah perlu saya berpakaian seperti ini untuk menguruskan rumah tangga supaya husband saya tak cari perempuan lain? kalau anda lelaki, sila jawab. 

maaf, entry ini agak bias terhadap kaum hawa sahaja. saya belum pasti tanggungjawab sebagai lelaki. harap-harap bakal suami amik port la bahagian dia yer. 

AA

Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(