school story #5 ke #6?

today, two of my students cried during my class. 

adoi, nak gelak pon ada. siyes. 

there is this student, he is a bit special, tapi dia takdak yang tak normal in terms of physical appearance. cuma, he is just lack of love and he cannot control his temper. at all. 

dah banyak kali dah dia mengamuk dalam kelas. maybe upbringing dia macam tu. i don't know. but i see his potential and he is kind. selalu tolong aku dalam kelas. cuma, at times, aku annoyed sebab dia selalu jawab untuk orang lain, and dah banyak kali dah aku warn dia, jangan jawab untuk orang lain. 

today, lesson aku, nak suruh budak-budak tu buat poster. 

i sat them in groups. this special boy, i asked him to join the rest of the guys. sebab dia selalu tak nak buat kerja group. he just can't. dia tak boleh tolerate kalau orang tak terima cadangan dia. haha. macam aku la pulak kan. at least aku takde la mengamuk cam dia. 

so, tengah dorang buat kerja, aku tanda buku latihan. tiba-tiba this special boy bangun sambil nangis-nangis and tolak kawan dia dari kerusi sampai jatuh. 

dia menjerit-jerit dalam kelas sambil nangis-nangis. aku tak tau nak buat apa sebenarnya. budak tu sendiri tau, everytime dia mengamuk macam tu, aku akan suruh dia basuh muka. so, today, he went on his own will after asking my permission. 

that boy left, aku panggil la budak yang jatuh tadi. 

i asked him what happened. 

rotan dekat tangan. mind you, it's not mine. cikgu sebelum tu tinggal. aku pegang jer. 

aku interview la dia. but with a stern face and a strong voice. at first tu dia taknak cakap, but i could see he was holding his anger. i could see him clearly, and this boy, tak pernah jadi camtu tau. sebab dia lah satu-satunya manusia yang suka senyum kat aku. and yes, i am addicted to that cuz it's funny and he is small and super cute.

i repeated my questions so many times. tapi dia tak jawab.

lepas tu, kawan dia menyampuk, 

"teacher, kenapa teacher nak marah dia pulak?"

i replied, "ada ke teacher marah? teacher tanya je kan?" 

then the boy, started to speak up. and of course i hardly ever listen to one side of a story. 

tapi aku dengar lah jugak. then dah habis dia cerita, i asked him, 

"jatuh tu, sakit tak? kepala okay? kena kepala tak?"

dia geleng. aku tanya lagi. 

"boleh buat kerja tak?"

dia angguk. and i asked him to continue with his work.

then, i saw him, letak kepala in between his arms on the table. 

then i saw him cried. i let him. time tu masa dah nak abis. then the special boy, balik. 

i asked him what happened. dia cakap, kawan dia tolak dia. so dia tolak balik. 

and i know, after this, dia tak boleh nak buat group work, and others suka sangat sakat dia. but he is not bad, dia okay. baik jugak. ada potensi. 

what i wanted to say is. 

aku sampai rumah teringat yang budak nangis sebab aku tanya dia tu. cuz i think he is super cute. sebelum ni, kalau kena denda pon, dia tahan, mata berair pon dia tak kan ngaku dia nangis. but this time around, memang nangis sungguh. 

bila aku keluar kelas, i met him halfway, i asked him how are you? sambil pegang tangan dia, then dia tepis tangan aku and he didn't answer my question. bajet macam merajuk lah kan. 

aku gelak kat situ jugak. unbelievable. dah macam boyfriend lak kau yer.. 

Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(