Yesterday

I had two classes straight yesterday. And I did my saringan LINUS. I kept complaining that others didn't do my work when I was gone, totally forgetting to thank those who did. Astaghfirullah.

Seriously Tak taw hormon apa yg menggangu aku for the past few days. Aku lupa untuk jadi seorang yg kuat dan tak mudah mengeluh dan mengalah. I should be better than this.

Lepas buat LINUS dengan kelas yg pertama, aku dah stress rasa tension yg amat then I felt my body weakend. Masuk kelas nombor dua, aku jadi lembik and lemau. Something's wrong. I just knew it.

Masa nak buat LINUS dgn kelas kedua tu, aku dah tak larat sangat. So instead buat saringan lisan, I did writing. Bimbing balik yg salah-salah tu. Aku just buat tu. Alhamdulillah mungkin Allah nak tolong jugak, kelas aku time tu takde lah bising mana.

Habis kelas tu I thought nak minum something hot. Tapi pantry penuh so aku bancuh air and duduk dengan akak ni. I told her my problem dengan LINUS. Turned out, she had different opinions than me. Pastu dia nasihatkan aku and bagi cadangan untuk buat yg sepatutnya. The right thing. Jalankan jugak saringan tu. Waktu free saja pergi buat.

Allah mungkin nak tunjuk jugak kat aku supaya jaga aib orang lain. Aku sekarang baru macam terkesan dengan benda tu. So Insha Allah aku dalam proses ubah diri.

Tapi betul cakap akak tu. Kalau aku tak buat kerja aku, orang hanya nampak aku tak buat. Orang takkan persoalkan kenapa orang tak buat kerja aku masa aku cuti bersalin. Nasib lah dia cakap dalam nada yg lembut sangat and aku ended up rasa macam nak menangis time tu jugak.

Lepas tu aku g pump susu and Alhamdulillah rezeki Adam semalam, dapat 5oz. Then aku baring kejap macam nak dapat tenaga balik. Lepas tu aku dah okay Alhamdulillah. Aku terus balik kat tempat kerja and aku siapkan kerja aku. Masuk Zuhrah pun aku continue panggil budak untuk buat LINUS. Alhamdulillah Allah tunjuk jalan and permudahkan urusan aku. Bersyukur sangat-sangat.

Habis sekolah, nak keluar sekolah tu ada orang bagi jalan and rasa Alhamdulillah sangat. Syukur. I guess simple things like that made me happy. Rezeki.

Lepas balik sekolah and ambil Adam, aku pi Tesco dengan rai. Rezeki dapat kasut baru. Alhamdulillah. Syukur lagi. Then waktu nak dinner saja nak pergi kedai cikgu sekolah, jumpa pulak cikgu lama. Seronok bersembang.

Alhamdulillah syukur Allah bagi aku hari yg baik semalam. Harap hari ni lebih baik Insha Allah. 

Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(