matrix !

saya amat merindui zaman matrik dulu~~ sapa rindu matrik angkat tangan! ok, anda x masuk matrik.. hahah.. ni gambar2 yg diambil ketika masih menuntut di matrik.. kehidupan di matrik sangatt lah bes dan gempak giler. bilik luas, bilik air lagi la kan.. tempat basuh dya, ampaian, sebanyak2 nya, x yah nak berebut tempat sidai baju pon kan.. satu bilik 4 orang dan teramatlah luas.. setiap sorang boleh hampaq tikaq sorang satu. punya la bes. kat maktab hang mimpi ja la nak hampaq tikaq baldu lam bilik.. mana nak muat sorang satu nak letak tikaq. naseb baek satu bilik dua orang ja. sebab tu la kadar bilik tu macam tu. uhuk3.. ok, saya x kondem maktab..
tu sebab maktab bangunan lama, tapi bangunan matrik tu baru agi. sebab tu la kan. tapi seyes ar, memang bes abes ar kat matrik. first tyme masuk maktab, terkejut tengok bangunan dya ar.. haha. masuk bilik pon perak terus.. pergh, mak saya siap cakap gi, "zaman mak masuk maktab pun guna almari camni.." wtf??? lama gilerrrr.. berzaman sudaaaa~~~ bia betikk... isk, bersyukur2.. alhamdulillah, ader gak tempat tinggal untuk berteduh.. ahaks. ok2, back to matrik punya story. rutin harian kat matrik sangat lah memenatkan tapi sumpah, bes! memang agak berbeza dengan maktab, sebab maktab cara belajar cam sekolah sikit2, duduk dalam kelas dan tunggu lecturer masuk ja. part tu memang bes ar. ok, nantikan entry pasal kelas saya pulak k.. kelas saya kat maktab sangatt lah bes...

back to matrik again, setiap pagi, pukul 6, saya akan dikejutkan oleh rummet saya.. kelas pukul 8, pukul 6 sudah bangun.. ni la budak matrik kan.. so, setiap pagi, saya akan turun kt aras bawah sebab selalunya, pagi-pagi, aras saya akan sesak dengan manusia yg nak mandi. disebabkan saya ni malas sangat nak menunggu, *saya bukan penunggu* saya pon eksesais skit, turun tangga, p mandi kt bilik air bawah~~
nyaman sekali bila mandi tak der orang.. oh yeah! lepas mandi, naik tangga, *mujur bilik dekat dengan tangga, aras satu lak tuh, bessstt!!!*. ok, tyme ni selalu-lalunya, saya dan rummet akan ber'breakfast'. pakat-pakat minum la pagi tu.. pastu, masa selebihnya akan digunakan untuk menggosok baju dan bersiap-siap ke kelas.. rutin harian saya, menunggu sahabat baik di matrik, fatin amira, mek klate sore nip, sokmo wak aku nunggu yo. isk, hahaha.. ok la skit2 saya kecek klantan kan?
tiap-tiap pagi, kitowang gi kelas sama2.. selalu, kitowang ar yg paling lmbt. ahahaha.. sebab mek ni jenis slumber dan penuh konfiden.. kelas selalu akan bertukar setiap satu jam. ni yg penat skit, berpindah-pindah kelas tapi, ala, baru nampak cam budak U skit kan? ahaks. pastu rehat pukul 10.
saya, fatin dan ayu selalunya akan lepak sama-sama. kami jarang bercampoq sikit dgn budak2 kelas pada mulanya, tapi bila dah lama, lepak sama-sama tyme rehat. ok, waktu rehat adalah waktu yg paling saya suka sebab dapat makan bihun suppp yg sedappp sekali~~ bukan stakat sedap, tetapi murah jugaaa.. isk, seyes, sgt lah rindu matrik.. tak pun, saya akan branch dengan memakan nasi bersama kepah yg menjadi feveret selepas duduk matrik. nyum3.. sedap2.. ok, saya sudah terliuq! mak, jom masak kepah esok nak? haha. lepas rehat, masuk kelas balik smpai pkul satu. then masa ni diberi rehat lagi selama satu jam~~ masa ni la nak rehat dan solat zohor, so balik bilik ler, mana lagi kn.. saya dn fatin akan bergerak k bilik saya, sebab bilik atin jawuh skit. so, kitorang akan lepak di bilik saya la bagi menunggu kelas seterusnya pada pkul 3.. selalu, kelas paling lambat abis pkul 5, dan biasa2, pukul 4.

lepas kelas, balik bilik, dan pada waktu petang, aktiviti yang biasa dilakukan rummet2 saya adalah, tido!! yeah, kami tidoq pada petang hari sebab penatttt.. tapi rummet saya ni ada yg rajin sgt2, petang2 dya akan buat kira2 *math* sebab dya ni budak fizikal. ops, lupa nak gta0, saya sowang ja
budak hayat dalam bilik tu, yg lain fizikal. ces3.. seb bek ramai budak sekolah yg biliknya dekat dengan bilik saya. ok, selepas waktu maghrib, macam biasa, bilik saya akan dipenuhi member-member hayat dan juga rakan waktu sekolah dlu. bilik saya merupakan port untuk kami wat discussion dan menyiapkan segala report2 dan juga keje2 lain. isk, bz nyaa~~~ dan di kala itulah,
bilik saya akan bersepah dengan bermacam2 buku... bes3,,, nampak cam budak rajen ja tiap2 malam mengadap buku kan? kat maktab ni lain cerita.. petang-petang, kalau tak keluar g beli air buah kt depan maktab, mesti tidoq tak pon basuh baju.. tu la keja petang2. tapi kat matrik x dak maknanya nak
basuh baju.. haha.. mengapa?
sebab, matrikku sangatlah dekat dengan rumah. buat apa susah2 basuh baju guna tangan? kita bawa balik rumah, dan basuh guna mesin. baru bess.. hehehe..
kehidupan di malam hari kat maktab lak, amatlah berbeza dengan kat matrik. malam2, kalau rajen, p surau. pas isya' baru balik. dah balik tu, mula la bukak laptop, pastu fesbuk tak berenti, dah tengah malam, tangan baru nak menggatai nk buat keja. tapi, keja apa sangatlah yg dapat kt mktb tu. melainkan nk siapkn fail n esaimen. tu pon, fail last minit punya keja baru la terhegeh-hegeh nak siapkan. dan akan berlakulah kesembapan mata keesokan harinya sebab tak cukup tidoq. hahaha.. ok, bukan saya sorang yg mengalami masalah tersebut. mungkin juga faktor2 lain menyebabkan saya tak dapat nak lelap di malam hari. nak tawu apa? haha, kalau rummet saya ada keja, n saya tak dak keja, dya akan stay up. dan bila stay up, mestilah memerlukan lampu bukan? saya tak boleh tidoq kalau ada lampu menyala. pantang tok nenek mata nih. alamatnya, saya akan tercelik sampai la rummet saya menyerah kalah dan menutup lampu. punya la mengada, kan? tapi takpa, harap2 semester depan dapat tukaq bilik, duduk ngan orang baru. tapi yg ni lagi la. dya tak boleh tidoq dalam gelap terus. sangatlah kontra dengan saya. ok, sebelum balik maktab, kena pastikan saya beli spek utk tidoq~~ haha.. btw, apa cita-cita saya masa saya dalam matrik dlu? nak ta0 tak? gedik gak nak tanya.. ehem3, dulu, masa saya kat matrik, saya berkeinginan untuk menjadi ahli farmasi.. mengapa? nak tawu jugak? ok, sebabnya, ada la seseorang itu, impian dya nak jadik doktor, *sekarang beliau otw nak jadik doktor*. doktor ngan ahli farmasi, baru la ngamm. nanti boleh la nak bukak hospital sama2.. ok, impian itu berkubur setelah saya masuk maktab. doktor n cikgu, mustahil kah? ala, kalau ada jodoh, tak kan ke mana.... weeee~~ ok, udah lewat, mau masuk tidur dlu.... nite everyone~~ salam

Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(