aku kini di maktab

anneyong sumer..

kali ini aku nak citer pasal aku yg berada di maktab..

erm, first tyme dtg sni, tgok keadaan..

pergh, bukit-bukau... abes la aku...

eh, bukan3, kurus lar aku.. hahah..

then abes daftar, aku pon msuk lar bilik.. rummet ley pilih sniri..

then, stu bilik dua orang jer..

pas dapat bilik, aku pon xtggu pe lg dah..

kemas2.. then mak aku da nk balek..

wuhuhuhuh...

sedeyh gak.. tp cam da besa, so rsa sedeyh tu kurang r skit..

walopon kt sni xley blek slalu mcm aku slalu bwat kt mtrx dlu, tp sni bleyh kuaq ari2..

blek b4 11 mlm.. hohoh.. mmg beshh...

then, pas kemas2 blik, aku pon xtggu pe gi dah..

dsbabkn aku bgun awai sgt, (2.45pg), aku rsa mgntokk gileww...

so, aku pon tido dlu.. bgun2, dgr enaunsment soh platih bru(mcm pLKN la plak) trun pkul 2...

ada mjlis perasmian..

weh, ngntok gegilerrr...

then, amek brang2 dr koperasi...

amek bju, sluaq, beg n topi..

then blek bilik... bt la pape yg patowt..

pstu mlm tu ada taklimat mggu pengursan dgn taklimat penginapan &kdiaman..

aku yg keletihan tyme tu mmg rsa cm nk pejamm mata jaa...

penatt weh..

pstu ktua warden bg tklimat lak..

dy p bca bnda dy edar.

sbijik2 plak tuh...

mleret2... aku mengntok..

chinese2 yg dok sblah ak ta0 lar mcm mna aku mengamok kt tmpat aku tuh..

hua3...

then pkul 11 lbeyh balek blik.. mata xtahann dh..

~~esok pgi~~

kena p smayang kt surau.. smyang jemaah.. aku pon bgun seawal 4.15 pg..

engtkn nk kena beratur sbb bilik air skit..

msuk2 blik air ja, sowang pon xdak..

hahah... aku pon mandi dgn suka hatinyer..

pas kuaq, menggigill... sejuk gila.. almaklumlah.. ni kwsn bukit..

da lar kena gerak p surau sma2.. aku benci toi kena tggu owg neh..

xley ka aku p dulu?.. huhuh...

ha, bt pengetahuan sumer, rummet aku mrupakan penghuluwati

so, aku kena lar skema sikit yer..

pas smyang, p bersenam.. blajaq tarian n lgu ulat bulu...

lirik dy cmny

"ada sang ulat bulu
punya kaki seribu
siapa jumpa kakiku, kakiku
jikalau x dapat,
terpaksa ku melompat
dengan kaki seribu kurang satu"

hahah...

then amek bekfas, blek bilik.. get ready plakk..

huhuh, jpP suwoh km pakai bju kurung, tapi bju laen, kaen lain, tudung laen.. mesti kontra sumer..

dak laki plak, kena pkai bju laen, tie mesti kontra.. cth, bju merah, tie ijau..

pelik x?.. pelik kan?

ini kerana jpp mmg pelik.. hehehe.. *jgn mrh yer akak n abg jPp*

then ada LDK.. jmpak tutor...

smpai pkul 12.30 bwu abes.. then ptg tu, ada ltihan nnyian..

waduh3... meskipun aku suka mnynyi, tp xla smpai mcm ni..

nk kena bljaq vokal lar mende ntah..

then ptg tu der riadah...

xbt pape ngt pon riadahnyerr... bt ulat bulu tu r.. then chicken dance..

diowang plih owang soh mnari ats pentas..

mlm tu plak, ader program pemantapan sahsiah...

aku dok blakang skali... boring gila..

disebabkn aku boring..

aku pon men la fon aku neh...

men amek2 gmbaq...

haha

baguih gila

owg dok bg cramah kt dpan, aku kt blakang dok men2 lak..

xtbt strusnya, LDK..

hah??.. ader gi ldk?.. bkn ldk tu yer tuan2 dan puan2

LDK yg dimksudkan di sni adlah

aktivit lena di katil

~ari rabu~

xtbt besa r, solat jmaah, xcercse, bekfas

pg tu ada taklimat tntang dsiplin, kehadiran, akujanji & akta 174

walopon aku mengntok, tp aku cuba sdaya upaya ntok fokus n aku sparuh brjaya...

hahah...

penting ooo taklimat nie.. pasal duit elaun..

pnya bnyk, smpai 5 perjanjiaann

xley silap sikit pon..

evrthng mst be perfect

bt please, nobody perfectt...

then ada taklimat sal borang perjanjian..

fokus fokus fokuss....

budak chubby tgh fokuss....

ptg tu plak der pengurusan gerko, wargh, lecturer ni beshh siott..

ilang ngntok aku...

beshh sgt2, aku sukerrr...

ptg tu, abg syed tu, adesss

boleyh dy soh lari...

penattt gilew lari pusing maktab...

huhuh..

mlm tu, ada program pmantapan sahsiah pelajar..

ksian kt pnceramah tu, xramai yg dgr

sumer owg bersembang

las2 sumer kena mrah ngn ktua warden...

~~khamis~~

pg2 lg da kena mrah ngn cik yus...

huhuh...

sal smlm r...

then, ada taklimat xam.. pas kena mrah, km pon dgr lar dgn elok2 taklmat tersebutt

then ada tklimat jdual wktu n so on....

**boring seyhh**

ptg tu, ada tklimat ict.. kena dgr neh..

dy bgta0 cara2 nk on9.. pas dy bg username n pswrd

fokus aku terus ilang... p mna ntah, x dpat dikesan oleh system gps otak aku.....

ptg tu p ronda2 kt ipg kmpus ipoh...

then mlm tu ada program pmntapan sahsiah pelajar LAGI

tp ok lar.. sat ja cramah dy

n aku sempat salin sumer yg dy tayang tuh.. ALHAMDULILLAH

then, engtkn da bleyh balek bilik, pas supper, jPp soh tggu...

mlm persembahan..

dy pggei wakil kelas2...

pompuan dulu kena wat persembahan...

ta0 x kena wat pa?...

depa kena tutup mata.. then gerak ke depan, ke belakan, kiri, kanan sbnyk stu langkah...

ps sowang2 tersingkir, tinggal lar, sowang jer ats pentas..

dy wat tarian poco-poco...

sorak abes abesann...

hahah..

bila dy bkk mata ja, bwu dy ta0..

kalu aku lar, malu xta0 mna nk letak muka.. hahha..

then, persembahan bdak2 laki lak..

depa kena sparuh bdiri.. ha, byangkn sniri cmner ye..

*bengkokkn lutut*

then tgn ke depan mcm bwk moto, mulut muncung..

pergerakan cm dak2 pompuan td..

hahahhahaha...

aku gelak abes abesann

lwk gegilerr...

pas abes persembahan, ada mlm pnyingkiran

diowang pggei r nma2 yg problem...

then, ader yg terselamat

der gk yg kena kuaq dr mktb..

seyes r... stiausaha jpp pndai gilew blakon..

bt nada sebak, cm nak nanges..

tp aku xrsa nk nanges pon

sbb aku ta0, mustahil depa nk buang depa2 ni cmny...

pk logik r... xkn mai lmbt pon smpai nk kena buang dr mktab?...

gelong r...

sbb tu aku x rsa pa pon.. pstu aku malaih nk layan jpp pnya pembohongan nie,

aku pon crita r dkat kwn sblah aku sal pnglman aku kt pLkn...

cmny gk r...

pstu aku gelak2...

rmai gi yg dok gelak2...

sbb km mmg x pcaya..

then stiausaha jpp tu ngamokk...

dy mrah2...

dy soh dak2 yg tersingkir tu p jmpak hep...

nek keta..

jpp2 pon gi la salam2, peluk2 sumer *hampeh gilew.. mmg pndai gilew blakon*

ada gk yg nanges.. then depa blah.. nek keta..

aku pon pelik, bangun r.. tgok2 ramai gila mnusia kt blakang....

then depa pon blah la nek keta

ramai gk yg bdiri, nak tgok keta sbnaqnya..

termasoklah aku...

hahha...

pstu kak tu mrah2 km..

dy ckp mnusia2 kt blakang tu, mrupakan senior km yg cemerlang

n km sbnaqnya x layak pon dok sini..

dy cm halau r..

soh km balek.. bt perabeh dwet mk bpk jaa...

ada gk r yg sebak dgr bnda tu

aku tadah tlinga jaa..

malaih nk layan...

da besa da kena cmny...

then, ttba blackout...

hurm, da agakkk...

pstu soh kami tunduk...

pstu dok maki2 r...

pnaih betoi aku...

pstu dy bt cm muhasabah diri

ramai gk la yg nanges...

cina dpan aku nanges awai gi...

nmpk sgt x besa

haha...

pstu dy panggei yg tersingkir td dok kt stage

aku cm besa r

rules r meant to be broken...

hahaha...

lg diowang soh tnduk, lgi aku nk angkat kpala..

then aku nmpak lar, chya lilin

ta0 dah menatang apa...

kek r

tggu gi...

mnyampah aku... *jelesz sbnaqnya*

then nnyi lgu hepi bufday

der sowang dak pompuan kt line depan nanges smpai selak

ksian gila

tu la, jgn ekotkn perasaan tu.. cewwaahh

then, blek blik..

lam ati

dok sumpah2 jpp..

bwang masa aku jaaa

~friday, final day~~

pg tu, der mjlis prasmian pntupan...

kena nynyi la mende2 ntah gi...

pas abes, sesi bersama tutor..

tp tutor aku x mai pon..

km dok lepak2 ja kt kafe

ckgu abu n ckgu daud keja dok wat lawak jaa

depa dok usik ckgu sumah..

hahahha...

aku x larat gelakk...

then...

pengumumannn

MINGGU ORIENTASI DA ABES...

mmg besh gilew....

blek blik ja, aku tidok

rummet aku dok kemas2

dy nk blek klantan...

sep bek der kwn, rummet dy blek gk..

tp mlm ni tepaksa tido sowang...

rummet aku blek esokk...

then aku p bsoh bju, mkn n ronda2...

sekian ntuk pengenalan aku di maktab...

kalu der msa aku post lg ek..

ntikan post terbaru dri aku..

muahahahahah....

komen2 dihargai yerr..


Comments

Popular posts from this blog

DOA untuk ingat dengan SEKALI BACA

gambar malam gala unit F

mengundang padah bila tidak berhati-hati. :(